מורה נבוכים ליוצר המתחיל

פורסם בתאריך:7 בדצמבר 2011 נושאים: גלרית תמונות, חדשות ועידכונים

מי יפיק לי את השיר? איך זה יגיע לרדיו? מה זה יחסי ציבור ומי יעשה את זה עבורי? איפה כדאי להתחיל להופיע?  באיזה פורמט ההופעה שלי צריכה להיות? מי יפיק לי את ההופעה?
אלו שאלות המתרוצצות בראשו של כל אמן ויוצר…
יש כל כך הרבה שירים… כל כך הרבה יוצרים…האם גם לי יש מקום? מאיפה מתחילים?

confused baby1 מורה נבוכים ליוצר המתחיל

עולם המוזיקה של היום הוא עולם שעבר מהפך. תרבות צריכת המוזיקה השתנתה מקניית אלבומים להורדת שירים בודדים באינטרנט. התלות באולפני ההקלטה הגדולים, מהסוג שהכרנו בשנות ה 80 וה 90, ירדה משמעותית עם התחזקות כוח העיבוד של המחשב הביתי. היכולת להפיק שיר באולפן הביתי גדלה באופן משמעותי.

ניתן לומר כי בגדול, כל זה פעל לטובת היוצרים… אך לכל מטבע שני צדדים…

מחד, ניתן לומר כי היוצר הממוצע כיום הרבה יותר עצמאי מבחינה מוזיקלית. יוצר יכול לשבת בביתו וליצור מוזיקה. אך מאידך, הוא יותר לבד מאי פעם.  רבים היוצרים הבטוחים כי בעזרת שני רמקולים ותכנת קיובייס ניתן להפיק אלבום איכותי שיהיה מועמד לפרס הגראמי הבא…אך לרוב, המציאות שונה. עדיין יש צורך בידע רב וניסיון רב על מנת ליצור מוצר מוגמר איכותי. לכן, רבים הם היוצרים המוכשרים אשר משקיעים שעות על גבי שעות אשר בסופן מתקבל מוצר בינוני למדי.
מצד שני, רבים הם היוצרים שהולכים לאולפני הקלטה מקצועיים כביכול, על מנת לצאת עם שיר מופק ואיכותי, אך בעקבות התחזקות המחשב, נוצר עולם פרוץ של אולפנים אשר חלקם הגדול לא יכול לספק איכויות הקלטה והפקה ברמה הנדרשת לשיר המיועד לשידור ברדיו וטלוויזה.
מעבר לכך, בעבר, יוצרים רבים "בנו" על החתמה בחברת תקליטים. אך כיום הסיכוי  שחברת תקליטים תשקיע כסף באמן לא מוכר שואף לאפס. חברות תקליטים שפעם חיפשו כישרונות, הפסיקו לקחת סיכונים
כלכליים.  ההורדות באינטרנט כל כך החלישו אותן כלכלית שכבר לא משתלם להן לנסות לחפש כישרונות
חדשים. כל שהן עושות הוא לדלות כוכבי ריאליטי, בין אם הם קשורים למוזיקה או לא, ולרכוב על אבק הכוכבים שלהן על מנת לקצור רווח מהיר ובטוח.
בינתיים, בין הכיסאות, שוכבים כישרונות שיוצרים שירים בהפקות "עצמאיות".  או במילים אחרות, הפקות הממומנות על ידי אמא ואבא או מכיסם המרושש של היוצרים. חלק מהשירים הללו  טוב יותר וחלקם טוב פחות אך לכולם מכנה משותף אחד: הם בד"כ לא מגיעים למקום לו ייחלו ולא מקבלים התייחסות תקשורתית. הסיבות לכך רבות ומגוונות. יש אמנים שחסר להם ניסיון בסאונד והפקה. ישנם יוצרים שפנו למפיק מוזיקלי אך לא יודעים לשווק את עצמם ואין להם ניסיון ביחסי ציבור אל מול תחנות הרדיו והתקשורת .  ויש כאלה שאין להם גם את ההכוונה הבסיסית ביותר ואין שום קשר בין איך שהם נשמעים לאופן השיווק וההתנהלות שלהם.
בקיצור, לא פשוט להיות יוצר. אבל, אם כבר להשקיע בהפקה עצמאית, לפחות לעשות זאת במקום שיכול להגדיל משמעותית את הסיכויים של ההפקה הזו להגיע לאן שהוא…
בדיוק בגלל זה, הפכנו את האולפן שלנו לסוג של חברת הפקה ליוצרים.
הרעיון הוא, שמעבר לדברים הרגילים שתמיד מוצאים באולפני הקלטה…טכנאי, מיקרופונים, פרה-אמפים וכו'…אצלנו, לא רק שניתן למצוא אולפן איכותי אלא אפשר לפתח משהו משלב המחשבה ועד למקום שבו הוא הופך לשיר מוגמר ועד לשלב שהוא כבר ברדיו.
אנחנו מעניקים ליוצרים שלנו את האפשרות להתחיל להתעסק ביצירה עצמה מבלי לשבור את הראש עם שאלות כמו: איך שולחים את זה לרדיו? מי עושה יחסי ציבור? איפה כדאי להתחיל להופיע?  באיזה פורמט ההופעה שלי צריכה להיות? מי יפיק לי את ההופעה?

confused character מורה נבוכים ליוצר המתחיל
אנחנו הבנו שאמן צריך מענה בכמה תחומים… לכן, אנחנו מספקים הרבה מעבר לאולפן איכותי. הפקה מוזיקלית, אולפן איכותי , יחסי ציבור, בניית הופעה, ייעוץ פרקטי והכוונה נכונה והגיונית, הם מכלול שלם היכול להגדיל משמעותית את הסיכויים לאמן המחפש את הדרך להצליח.
מעכשיו, אין צורך לחפש גם אולפן, גם מפיק מוזיקלי, גם יחסי ציבור וגם הכוונה מקצועית…אפשר פשוט למצוא אותם במקום אחד… www.raproductions.net

סינגל שני ליוצא כוכב נולד 9 ארז שמואלי – כתבה ב MAKO

פורסם בתאריך:28 באוקטובר 2011 נושאים: גלרית תמונות, כתבות בתקשורת

סינגל נוסף לארז שמואלי מבית היוצר של רוני אמיר האמון על ההפקה, הכתיבה וההלחנה.
הסינגל "תעזוב" מתכתב עם חומריו של שלמה ארצי.

לכתבה באתר MAKO

דיויד ברוזה באולפן של רוני אמיר

פורסם בתאריך:30 במרץ 2010 נושאים: גלרית תמונות

דיויד ברוזה באולפן

דיויד ברוזה בהקלטות באולפן.

Blog WebMastered by All in One Webmaster.